söndag 10 mars 2013

Read Dream

Read Dream


Read Dream by windmillgirl74 featuring tailoring pants

I går lördag hade jag en härlig dag, vi var uppe med tuppen och jag åkte hem till mig för att få efterlängtat besök, solen sken och det var underbart att promenera hem från t-banan.
Fixade och trixades lite hemma, dukade upp med frukost och fika.
Efter trevligt besök så åkte jag in till stan för att kika in på Olssons Tyger för att se om det kommit in något nytt roligt tyg. Upptäckte till min förskräckelse att mitt favorit tyg hade utgått, jag som hade förfrågningar på att sy upp byxor i just det tyget och även ett annat som jag hade i åtanken till sommaren. Så trist men unnar jag lärt mig att man ska inte vänta.
Men två andra tyger fick följa med hem, ett vinrött i krossad sammet och ett ljust gul/beige  strechigt tyg som kan bli snyggt till våren, eller så blir det lite för hudfärgat.... Det återstår att se.
Senare på kvällen så sydde jag om ett par av byxorna och ändrade lite saker, till min stora glädje så löste jag ett problem helt galant. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar