tisdag 28 maj 2013

Tyger!


Efter att ha varit på diverse tygjakter den sista tiden till ev kunder, har jag konstaterat att det är inte lätt att hitta tyger som är i rätt kvalitet och framförallt faller kunden i smak och lever upp till kundens önskemål. Vilket jag tycker är mycket tråkigt och gör att jag inte kan leverera och då stannar ju flödet upp och länkarna i kedjan kopplar inte ihop sig som jag önskar.
När jag springer på ett tyg som är bra så försvinner det oroväckande fort, oftast når jag ut till mina kunder genom att vara min egen reklampelare. Då får jag oxå testa hur kvalitén och  passformen är på tyget efter ett tags användande och tvätt. Men när sedan någon ser byxan och vill beställa en likadan så är tyget oftast slut, Vilket är så trist, det är ju svårt att ligga på en massa tyg i lager för det är ju inte alls säkert att det tyget jag gillar är det som kunden vill ha.
Jag har funderat över varför vi har ett så bristande utbud av tyg i detta land?? Är det så att vi syr för dåligt... Det får kanske bli så att jag får åka på tyginhandlings resor framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar