måndag 3 juni 2013

Fult ös!




Det har varit fullt ös här med jobb och aktiviteter, så bloggen har blivit lite lidande. Men i lördags krigade jag med två byxprojekt som inte blev som jag ville.






Provade att sy i lite annat material en vad jag brukar. Det var lärorikt.
Det blommiga är ett slinkigt material som är tunt och härligt nu på sommaren. Men det åkte upp i grenen när man går i det så då flaggade dom på halvstång och det är inte snyggt när man har vida byxor..
Samma gäller det andra tyget som är i ett strechigt stickat tyg.



Så det var bara att göra om och rätt, jag förlängde dom i benen och lärde mig att dom inte kan vara fullt så tighta som jag brukar sy.
Men jag blev så nöjd och dom invigdes på en födelsedags fest i lördags och hade dom i går när vi var på frisyrvisning med Kevin Murphy och hans team.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar