tisdag 2 juli 2013

Ledigt!


 Nu har jag landat på Kaffeverket efter en härlig långhelg i Kubbo, det är lite lugnare på jobbet nu när semestrarna så sakta börjar dra i gång. Då passar jag på att fylla hela dagar med jobb så att jag med lite tur kan få lite långledigt.


 Vi hade bestämt att vi skulle åka till landet och njuta av ledighet, solen sken på oss hela helgen.




Vi njöt av vacker natur, god mat, dryck och spännande samtal.
Jag hämtar energi av naturen, att få pyssla och skapa. Det passade vi på att göra denna helg.
Jag som alltidnär en piggelin på morgonen blev en riktig sjusovare...
Det har känts länge att jag behöver lite vila och ro i det innre, så det passade mig riktigt bra.




 Lite arbete hanns det med, vi klippte syrenhäckar och jag höll i stegen medan S sågade ner en gren.
Vi passade på att snickra lite när vi hade tillgång till denna fantastiska snickarbod.
Det är så tillfredsställande när allt finns tillgängligt det har man ju inte direkt hemma.
Vi snickrade lite till båten, jag fixade en lucka för gasolköket och hållare till högtalarna som ska monteras i båten. Sen myste jag runt i den lila boden och kikade på gamla saker.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar