lördag 30 november 2013

Lazy Saturday



I dag har jag strosat runt i detta. Vi började med en härlig sovmorgon,
det är så mörkt och tyst här att jag sover lite längre en jag brukar.
Sen klädde vi på oss ordentligt och tog vår sedvanliga promenad längs med timmerrännan. Här kommer lite bilder som jag tog.













Timmerrännan var tömd på vatten så jag passade på att klättra ner i den och fotta.





Några utav bilderna har jag fotat i olika årstider, det är så läckert att se förändringarna i naturens färger.











Det blev tyvärr lite kallt om fötterna i mina Dr Martenes gummisar trots bubbla raggisar så vi fick gå den korta svängen.
När fötterna blivit varma så bestämde vi oss för att leta reda på en gårdsbutik som vi fått tips om. Diléns har närodlat, ekologiska produkter och allt kött är endast gräsbetat och vilt från trakten. vi har bestämt oss för att så långt vi kan äta ekologiskt och vilt kött.



Jag köpte honung smaksatt med apelsin och White Tea till jobbet.



Sen sprang vi på en liten julmarknad och tog en fika med fantastiskt gott hembakat och solen gjorde oss sällskap.



Nu är brasan tänd och ett fantastiskt gott rött som vi fått av goda vänner (tack J&M) och vi firar tre år i dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar