måndag 20 januari 2014

Nytt!







I lördags plockade jag fram sysakerna för att se om jag kunde väcka lusten till att sy, jag har haft en del Tweed tyger liggandes som jag skulle ha sytt varmare byxor av under hösten. Men tyvärr så tog kursen som jag gick i mönsterkonstruktion död på min lust att skapa... Tänk att något som ska ge massor gjorde tvärt om.




Jag satte i gång, och det var riktigt roligt, jag har gjort ett nytt mönster på mina widelegs & flare så det var extra roligt. Men sen kan man ju undra hur många vänsterben man behöver för jag sydde fel på höger fyra gånger.
Det är inte roligt när man syr på overlock maskin.




Här är S kök belamrat med mins sysaker.




Söndagen började vi med en sen frukost på kaffeverket, sen begav jag mig ner på stan för att kolla in lite tyger på Olssons. Jag kikade förbi på & Other Stories rea och till min stora glädje så hade dom satt ner ett halsband och armband som jag tummat på en längre tid. Bara 50:- så då slog jag till



Jag hittade en massa fint på Olssons så nu blir det till att sy...



- Posted from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar