måndag 3 februari 2014

Fix och trix!

I lördags var vi lite modig och provade ett nytt fik, gamla Systrarna Andersson som nu mera heter Borgs Bageri. Det var så mysig och så mycket gott. Jag har nog hittat mig ett nytt fik som får hoppa upp bland favoriterna.

Sen bar det ner till Ohlssons tyger för att införskaffa lite material till bl.a en beställning, lite vårmode köpte jag med mig hem.
Sen satte jag mig vid symaskinen och tog tag i dom där projekten som jag tycker är mindre kul, laga och ändra. Men det är skönt när det är gjort.


Sen satte jag mig och sydde hårhanddukar, jag köpte denna för en herrans massa år sedan och har inte hittat
något liknande så då får man fixa själv. Jag funderar på att sy några och ha på jobbet.
Sen fixade jag en body av en tröja från & Other Stories att ha under hängselbyxor. Jag gillar att tröjan inte åker upp och korvar sig när jag jobbar. Hittade en spetsbody på Gina som klipptes isär.
Nålades och syddes fast på tröjan som jag kortat av en liten bit..
Och vips så har jag fått det som jag ville.... super smidigt och enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar