torsdag 6 mars 2014

Städa städa....

Städa Städa varje fredag å så varje jul.........
I går var jag så effektiv på jobbet, när jag sätter fart så är jag som en tornardo som drar fram.
Började dagen med att köpa lite nya tidningar för kunderna att bläddra i medans jag tar hand om dom.
Sen blev det putsning av alla fönster, speglar, golv, dammade av, slängde kartonger på återvinningen.
Så nu kan våren lysa in på oss och sprida sina värmande strålar och i dag så skiner den som alldrig  förr. Så vilken tur att jag gjorde detta i går.
Det är ju när solen komme framm som man ser dammet i hörnen och man känner för förnyels och att städa bort gammal damm... Just nu så känns det så på många plan och det leder till tankar och funderingar kring vad man har och hur man gör saker för sig. Det är kanske som att städa garderoben.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar