tisdag 6 maj 2014

Kreativt!

Lång helgen som var blev riktigt kreativ och trevlig.
Valborgsmässoafton bjöd på god middag hos bästa J och M med trevligt sällskap.
Så dagen efter var jag lite trött så då blev det mäst mönster fix.
Sen drog jag i gång och sydde så maskinerna blödde..
Det blev ett par byxor av ett tyg som jag inte sytt i tidigare och köpte tidigt i våras.
Jag älskar den färgen, materialet var härligt och värkar hålla formen bra. Det enda 
Som är ett minus är att allt syns i genom, som tex skarvar från trosor, vilket är det värsta jag vet.
Men det får lösas med en längre överdel.

Klänningen var ett nytt projekt, jag köpte ett mönster och sydde en toile.
Konstaterade snabbt att kaftanmoddelen inte var så bra på mig.
Jag har svårt att ha helt raka plagg då jag inte är så lång, svank och lite höft.
Så jag gjorde om mönstret satte en söm i ryggen som jag tog in och tog ut lite mer vidd över 
stussen och så blev passformen toppen.
Sen fick jag göra egna infodringar för det saknades men det är bara att öva.

Sen sydde jag två Ester men i lite mer jackmodell, den svarta har jag sytt förut, gillar tyget det
Ser ut som om man har lånat Jimi Hendrixs kavaj. 

Undrar om jag har sytt allt nu i detta underbara tyg som jag är helt förälskad i???
Eller saknas det inte en kjol........



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar