lördag 4 oktober 2014

Gårdagens utmaning!


I går antog jag utmaningen att sy fickor i sidsöm på en provrock innan jag
syr till kund. Så jag jag satt först och fixade om mönstret lite och gjorde mönster
till en fickpåse. Det tog sin lilla tid och ett par provpåsar senare och hur dom ska
vara placerade, jag började med mönstret till Damrocken.
Sen klippte jag ut rocken och började sy, det var inte lätt.
Många svordomar och spprättande senare så var jag nära att ge upp
Men då kom S in i köket och sa " men  så kan du inte göra det ska ju vara så här"
och så var det fixat.... hmmmm undrar om jag skulle ha frågat honom först och spatat mig en massa 
tid och frustration. Jag goglade så klart runt en del och när jag förstod hur man skulle göra så 
undrar jag hur man kan missa det väsentliga i beskrivningen av hur man gör.

Jag var förbi Tygshoppen på Luntmakargatan och lämnade en beställning och passade på 
att kika på tyg, det är det gråa tyget högst upp i högen som blev provrocken.
Det är ett ulltyg från Calvin Klein i lite grövre kvalite och fodret som syns på första
bilden är en stuv som jag köpte för massa år  sedan och jag kommer inte i håg vart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar