tisdag 30 april 2013

Hippie!




Hippie!



Hippie! by windmillgirl74 featuring pattern sweaters



I går och i dag har jag mer kläder på mig som  jag sytt själv en köpta om man räknar bort underkläder. Jag blir stolt över mig att jag har utvecklats och vågat prova att sy saker som jag trodde var svårt och vist går det inte alltid bra på första försöket men då provar jag igen och då blir det bättre



Jag sydde en tröja i collegetjöjematerial och sydde halsringning för andra gången och nu blev det riktigt bra, på bilden är det innan provning och ändringar. Jag sydde på kanter i hals,ärm och längst ner på tröjan i samma material men vände det ut och in för att få en lite ruffare känsla.



Sen sydde jag västen som är på bild högst upp i inlägget, jag har sytt en sådan tidigare men ville ha en till jag kantade fickorna och använde ett fodertyg som jag fick av mamma senast jag var hemma.
Det är alltid trevligt när man kan använda det som redan finns i gömmorna. Men som mamma sa "jag som hade så mycket fodertyg som jag sparat i typ 30år och det inte har kommit till användning nu när jag lämnat bort det så frågar Du efter fodertyg".. Typiskt!




Jag fick ju hem min nya iPhone 5 förra veckan och den behövde lite kläder. De till den gamla är ju försmå. För den nya är ju längre och smalare så de passar inte. Så blev det detta fina och ett case till iPaden för att den ska vara lire mer skyddad för jag släpar ju med mig den överallt.
Hittade detta på Marc Jacobs och det matchade mina nya naglar och ringar. 
Nu ska jag försöka hitta ett matchande lack till tånaglarna.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar