söndag 28 april 2013

Wishful Thinking!


Wishful Thinking!

Wishful Thinking! by windmillgirl74 En dag på stranden hade inte varit fel... på en fin filt från Missoni.
 
Lördagen började med att vi begav oss ner till Kaffeverket för frukost, solen sken så härligt, men vindarna är fortfarande kalla. Så det är lätt att bedra sig när man kikar ut.
Sen begav vi oss ut till Olssons tyger i Sickla, för jag hade kollat upp att det skulle finnas kvar av den krossade sammeten som jag sytt i tidigare. Jag missade några fantastiska färger och nu ska dom inte få in den mer förrens ev till hösten. Synd tycker jag för det det blir så fint fall på tyget.
Jag hittade naturligt vis en massa användbara stuvar, så jag kom hem med en hel del fint.

Lycka! kan vara underbara färger och mönster som gör en glad. Jag gillar dom orange/gula färgskalan så jag blev extra glad att dom fanns kavar. Tygerna under är stuvar som jag betalade ca 30-45kr styck för.
Dom två blommiga har redan blivit kjolar och det dyraste är faktiskt resåren, vilket känns lite galet.
Det lila tyget ska nog bli ett par lite vidare byxor som är lite vida hela vägen, så dom fladdrar fint när man går.
Det vita och rosa/gråa tyget är plisserade och det vita blev två sjalar och det andra blev en kjol det oxå.
Kostnaden för dom båda blev 50kr. 
Det leomönstrade tyget har jag inte bestämt en om det ska bli byxor eller kjol. Vad tycker ni??
Hade tänkt att hinna med att bläddra lite i dessa och hitta mönster men det får bli en annan dag.

Väl hemma så byggde jag om köket till en syatelje, med sytrådar, saxar, kritor, linjaler, symaskiner och en massa annat. Det är så smidigt att dra ut bordsskivan och få extra utrymme för att mäta, klippa och inte behöva flytta runt allt.



När det ska klippas ut större delar så får jag flytta i sovrummet och ta plats på golvet för där finns det gott om utrymme. Sen kom Carro över och vi hade en kreativ dag med färgning av våra hår och jag sydde om en kjol och gjorde mönster på ett par byxor och en kjol till henne. Det var inspirerande att ha sällskap medans jag fixade och trixade. Jag önskar att jag kunde ha en kreativ verkstad där jag kunde samma mina vänner och vi kunde ha våra små hörnor och skapa, lyssna på muskik, skratta och ha trevligt. Sen ha närheten till smakråd och byta idéer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar