lördag 11 maj 2013

Cherry Blossoms!

Cherry Blossoms

Cherry Blossoms by windmillgirl74 

I går blev det en sådan där bra dag där saker bara kommer tilden för att tiden är rätt, mötet med min kund blev så häftigt att jag hade ståpäls på armarna och hon blev rörd till tårar. Det är så häftigt att få ge till människor som uppskattar det man gör för dom.
Jag kommer att ha det i mitt minne och vårda det ömt. Det är det som är så häftigt med mitt jobb att man får ta del av människors liv och följa dom under åren i bra och dåliga stunder, jag får veta saker som ingen annan vet och det är ett givande och ett tagande.

Sen sprang jag på Sara som jag inte sätt på ett par år, vi springer på varandra med så där 5års mellanrum, vi gick på samma frisörskola fast hon två årskurser under mig och vi är från samma hemstad. Där stod jag på H&M och fick syn på henne. vi pratade salong, design, sömnad och vad som hänt i livet sen vi sågs senast.

Sprang förbi mitt gammal jobb och satt och pratade med dom en lång stund över en kaffe sen rusade jag till skomakaren och ner på stan och inhandlade lite tråd. Sen begav jag mig till Kungsträdgården för att njuta av körsbärsträden, det är så vackert att bara sitta där och njuta.

Väl hemma började jag sy lite på ett par byxor som jag klippt fel och lyckats få tag i det sista av det tyget så dom byxorna kunde färdigställas. Det är det som kan vara nackdelen med att hitta ett tyg som inte finns kvar att beställa... så det gäller att tänka innan man sätter saxen i tyget.. eller annat oxå för den delen. Så kom S hem från båten och han hade glömt en sak så jag följde med ner och sa hej till La Vie hon blir så fin i år, S har lagt ner en massa tid på att slipa,lacka osv.

Efter det så provade vi en ny restaurang som serverar Etiopisk mat, det var så gott och annorlunda. Sen somnade jag på soffan som en liten stock.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar