söndag 12 maj 2013

Are You Ready?




Are You Ready?

Are You Ready? by windmillgirl74 featuring bellbottom pants

Jag blir så trött på att det ska gå så dåligt att blogga från paddan, när man inte använder appen...
Men det är ju inte alltid man har bilderna i galleriet.
Så ursäkta att det ser lite konstigt ut med så mycket mellanrum mellan bilderna men det går inte att skrolla ner utan att det hoppar upp hit hela tiden. MORRRR.



Nu när kontoret alltid är med i form av iPad, pärmen med Windmill Girl prover och all jag i vanliga
fall alltid släpar med mig, vilket är en del.... och jag har saknat en väska som går att hänga snett
över axeln för att vara lite snäll mot axeln som altid får ta smällen..
Så jag var uppe och kikade på lite väskor hos en vän och beslutade mig för denna som är lite nättare men ändå rymmer det som ska med. När man inte är så lång så vill jag inte att det ska se ut som att väskan är ute och går med mig...


ån takåsarna..

Jag bjöd på lite fika, dom har alltid så vackra bakelser på NKs bageri så jag köpte med en sådan och
en prinsessbakelse. Sen kikade vi på Stockholm från takåsarna.



Sen bar det av hem till S för att ta tag i lite syprojekt... Jag har morgonsol hemma hos mig och det lyser in trots gardiner för fönstren så när jag hittade en stuv med mörkläggnings gardin på över 2m för halva stuvpriset så slog jag till.. i vanliga fall så kostar det ca199:-/m och nu fick jag stuven för 120:-så det var ett fynd. Det gällde att tänka för gardinen är färdig sydd och då inte helt lätt att fodra.
 Men det blev helt ok och den ska ju bara hänga i dörröppningen.



Några av gårdagens sömnadsprojekt..



Jag måste hitta ett bättre sätt att fota mina byxor på, med mobilen blir det så ihopp tryckt och allt ser så brett ut och det blir inte rätt färger och lite för glansigt.
Men jag sydde klart dom två byxorna som jag klippt ett ben fel på båda..
misstag man måste göra enligt dom som har hållit på längre en vad jag har.
Jag hade bara tur att det fanns tyg kvar, dom översta kommer inte till sin rätt på bilden, dom är inte så glansiga och lite mer spetsliknande.
Dom undre sydde jag ett par till mig och en beställning på, där ska det sys till ett par hotpants att ha under så det inte visar underbyxan och blir mer klätt.

I dag ska jag försöka hinna med en del, det blir till att åka ut till Olssons Tyger för att byta ett tyg som jag köpte för ett tag sen som är helt snedskuret och köpa nya strechnålar till symaskinen efter att jag sytt av fyra stycken i går. Sen ska det roddas med lunch till alla så det passar in i allas daxsplaner och sen ska jag sätta mig och sy klart några projekt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar