onsdag 5 februari 2014

Diana blir bättre!

Jag har länge velat ha en provdocka för att förenkla mitt jobb, men när Diana var på plats så var inte problemet löst... Jag syr ju mycket byxor och det funkar inte så bra....
Men efter lite googlande så hade jag en ide.
Jag inhandlade billiga kuddar på Ikea då jag var intresserad av stoppningen, silvertejp, ett par håll in trosor med ben och hög midja i en för stor storlek och tidningspapper.

På med trosorna och sen började S att tejpa lagom hårt och ca två lager med silvertejpen.
Vi sparade lite högst upp och nere vid benen så det fanns lite extra för att få midjan på rätt plats på Diana som på mig.
Sen klippte vi upp fram nästan ner till grensömmen,och ett hål o grenen för stativ stången. Det var inte helt lätt att lirka sig ur.

Sen fyllde jag Diana med tidningspapper och vi fick hjälpas åt att få på nederdelen och tejpa i hopp den och få den på rätt plats och märka ut naveln. Sen stoppade jag underdelen tills den såg ut som på mig.
Slöt benen med kundfodralet och tejpade över och tejpade ett lager för att få det någorlunda slätt.

När allt var färdigt så tog jag ett par tjockare strumpbyxor klippt av benen och sydde i hopp ändarna och så trädde jag dom över den tejpade delen för att få en snyggare slut resultat.
Så var det klart och jag är så nöjd, det ända som är ett problem är ju stången, så man måste ta av Diana från den när man ska dra på byxan. men det kan jag leva med.

Det såg ut som en hel verkstad i S kök den kvällen då vi båda höll på med olika projekt, men det är bara mysigt att vi delar nästan samma intressen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar