söndag 16 mars 2014

Blåsigt!

Blåsigt!


I går lördag hade jag laddat för en härlig dag på stan, först frukost på Pascal kika runt på lite bloggar och 
bara mysa. S skulle vara med på bockgårdssädning nere på varvet.
Det är då jag är glad att jag inte har någon båt........ Men precis när jag hade börjat fundera över dagen så
ringde en lätt uppstressad eller en väldigt uppstressad S och säger att presenningarna har blåst av båthuset.
Vid ett sådant tillfälle så kan jag berättat att båten inte är min favorit......
Så jag tar mig ner till Claes Olsson och köper nya ögglor till presenningarna och köper ett par strumpbyxor på
H&M för som ni ser så var jag inte direkt klädd för båtfix...... 
Som tur var så fick vi hjälp av ett par båtgrannar Catrin och Erik så det gick riktigt bra trots att det blåste som attan.
Vi bjöd på fika på Kruthuset och satt och pratade och bestämde oss för att äta middag framöver.
Det är trevligt att knyta nya kontakter som vi kan segla med i sommar. Sen visar det sig att Catrin är utbildad mönsterkonstruktör, så hon erbjöd sig att dela tips och trix med mig.
  
  





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar