måndag 31 mars 2014

Hit eller Dit?

När jag har sytt på mina projekt så har jag gjort det hemma hos S. jag har haft min overlock hemma där och lånat hans symaskin och släpat dit allt annat som man behöver... och det blir ju en del.
Jag har då ockuperat köket som har ett fantastiskt köksbord som går att göra längre.
Men det jobbiga är att jag känner att jag lägger beslag på bästa platsen och det måste plockas ner
Under dagen när vi ska äta osv. Sen tar ju allt plats när det inte används.
Men efter som jag är hos S på helgerna och det är då jag har tid att sy så har det blivit av.
Jag kan sitta till tio och jobba.
 Men nu......
Så har jag flyttat hem allt till mig köpt ett bord och en förvaringsvagn för tyger och alla trådrullar.
Det är skönt att ha allt i ordning och inte behöva känna sig i vägen en egen arbetshörna.
Men problemet då blir att det blir minder sömnad. För det känns jobbigt att ta sig ut och sen mitt i allt behöva avbryta för att åka tillbaka in till S. Inget världsproblem men det blir jobbigt att alltid släpa och attinte ha sina saker där man är...
Jag hoppas att min nya arbetsplannering att avsätta en dag i veckan på att jobba med sömnaden
löser detta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar