fredag 21 mars 2014

New Work


New Work


Åh vad jag skulle vilja vara där nu......... Jag är så avis på L som ska åka dit.
Jag skulle inte ha något emot att strosa runt i detta och med en latte i handen och solen
i ansiktet och bara supa in miljöerna och intrycken.
Nu var det länge sedan jag var där, jag och X-et A var där i en vecka och vi båda gillar att promenera.
Så jäklar vad vi promenerade..... Uptown, Downton sen Middtown på en och samma dag.
Trötta fötter och stumma ben men det var det värt för vi upptäckte nya saker hela tiden.
Det som skulle vara en ny upplevelse är att upptäcka små mysiga frukostställen.
Efter som frukostar har blivit en ny Livsnjutning för mig.
Det är så underbart att hitta ny mysiga ställen samtidigt som man har sina stammisställen.
Där personalen känner i gen en och man småpratar när man kommer.
Det är lite samma känsla som jag vill ha med mitt jobb att man knyter kontackter är igenkänd och skapar relationer..
Här kommer lite bilder från ett av mina favorit ställen.


Först ut har vi ganska ny öppnade Pascal som ligger på Norrtullsgatan 4 i Stockholm.
Det är tre syskon som har öppnat Pascal, två av syskonen jobbade tidigare på Kaffeverket där jag oxå brukar hänga.
Dom är underbart härliga personer som får en att känna sig välkommen och god servis.



Och så klart underbart goda saker.......
Sen gillar jag miljön som dom har skapat, dom har tagit fram dom gamla tegelväggarna och blandat det med puts,
mental, ljust trä. Inredningen ger en mjuk och välkomnade känsla.
Här vill jag sitta länge och bara njuta.



Oj nunhamnade vi i mitt lilla kök.... Jag försöker mysa till det när jag är hemma hos mig med goda frukostar.
Tända ljus, färska snittblommor och härligt god latte från min egen Nespresso maskin..



 Sen har vi hittat gamla Systrarna Andersson som nu blivit Borgs Bageri.
Där har dom skapat en mysig miljö med vintage möbler, härligt med nedsuttna stolar och soffor.
Det skapar en härlig hemma hos känsla.
Det finns mycket gott fikabröd att välja på.


Sen Fins det så klart flera ställen som jag gillar att gå till men här har jag hänger den sista tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar