torsdag 8 maj 2014

Symaskinsdoktorn!


I månags så var jag och mina symaskiner hos symaskinsdoktorn, sist jag var där med min
overlockmaskin för att slipa knivarna så sa han att det var sista gången....
HJÄLP! jag som är lite dålig på att hålla borta knappnlarna.
Nu har jag konstaterart att jag inte ska sy och lyssna på spännande ljudböcker samtidigt för 
attans vad det gick åt skogen.
Men efter som det inte fanns några knivar innan så gjorde han ett sista upplivnings försök
med defibriiatorn.... Men nya knivar är beställda och min vanliga maskin fick stanna kvar.
Den har inte fått service på 20år, stackars maskin.
Det var för det första det jag köpte för min första lön när jag blev anställd som frisör
här i Stockholm, en mycket klok och bra investering.
Den ska få komma hem i morgon, pigg och glad.
Jag servar mina maskiner på bästa stället här i Stockgolm, på MASO på Grindgatan 54 vid skanstull. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar