söndag 20 juli 2014

Long time!

Det var riktigt länge sedan jag var inne och uppdaterade här, i bland så räcker inte tiden till allt roligt jag vill göra men här kommer lite bilder på vad jag har haft för mig.


Jag hittade till en för mig ny tygbutik, Tygshoppen på Luntmakargatan 85 i Sthlm.
Där gittade jag en massa fina tyger men två fick följa med mig hem och två mönster.


Detta fantastiska tyg i ull och sidenblandning från Dolce & Gabbana fick bli en härlig
Ester med en ficka. Den kommer att bli så härlig när sommarkvällarna blir lite ljummna.




Krångel krångel...... som alltid när jag ska blogga. Ursäckta för olika storlekar på bilderna.
Min måln vill inte synka mina bilder så jag får ta vissa från paddan och vissa från telefonen och 
då blir det tydligen så här. Ja ja...
Hittade även detta tyg på Tygshoppen, jag blev så inspirerad av Carros rökrock som hon köpt 
vintage i NY att jag blev så glad att hitta detta tyget.
Det har en härlig vintage känsla från Kenzo, så det fick bli denna härliga röckrock. 



När jag och Carro var på Bråvallafestivalen så kikade vi in på H&M Home och då hittade 
jag en härlig pläd på rea för 50:- och av den så sydde jag denna lite indianinspirerade Ester.
Den ska jag ha med på båten i sommar. Den är ju som en värmande pläd i kimonoform.
En festivalbild på mig och Carro.



Nu när jag var hemma hos M&P så skulle mamma rensabort en 70-tals gardinkappa.
Det var en av mina favoriter när jag var liten så jag tog till vara på den och sydde en
väst. Jag blev så nöjd med resultatet då jag inte hade något mönster med mig.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar