söndag 12 maj 2013

Lavendel






Då är det måndag och jobbdax, börjar dagen med en frukost på Café Egosit i Mood Gallerian. Jag ska paketera en beställning och jobba lite med hemsidan, sen bär det av till salongen för en härlig jobbdag med härliga kunder.


Vist blir man glad av färg... det gäller bara att våga. Jag möter varje morgon på väg till T-banan ett lämmeltåg av svartklädda som stirrar på mig som jag var en utomjording som landat. Jag hoppas att dom kanske blir lite glada av att se en liten färgklick mitt i allt svart. Här hänger lite av långledighetens sömnad och även lite som sytts tidigare.


När jag var hemma hos Mamma och Pappa senast så tog jag med ett av mammas gamla mönster och i går skulle jag reda ut vad som hörde i hopp då det var sex saker man kunde sy av tre olika mönster, lite krångligt det här med mönster..





Som jag berättat tidigare så hade jag en dålig dag när jag klippte ut lite delar för ett tag sedan. Jag klippte fel på byxor och gjorde två lika mallar.
Jag lyckades få tag på två utav tygerna så dom färdigställdes i helgen.
Det ena var en stuv och sannolikheten att det skulle finnas mer var ju noll.
Så jag slängde det jag klippt ut för att jag blev så arg, det var ju ett underbart tyg.


Så i går när vi skulle åka ut till Olssons Tyger i sickla så låg det ju en liten stuv av det tyget... Jag blev så arg på mig själv att jag slängt det för jag hade ju lätt fått ut ett backstycke till. Men efter mycket fixande, trixande och två huvuden i hopp så fick jag ut en byxa av den lilla stuven. Dock fick mönsterpassningen stryka på foten men jag får ha överseende med det.
Lycka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar