måndag 21 april 2014

Dress-up!


 


I går när jag var hemma och firade påsk så hittade jag mammas brudklänning.
jag kommer i håg den från när jag var liten att jag älskade att få ha den på mig när jag 
lekte prinsessa. Jag kännde mig så fin som en riktig prinsessa.
Sen har jag alltid haft en förkärlek till att klä ut mig, så jag passade på att prova den.
Påskbuketten som jag köpte fick göra sig som brudbukett.


Jag måste ju sga att jag blev nöjd med resultatet, klänningen är fortfarande i ett perfeckt skick
jag måste ha varit så försiktig när jag lånade den som liten.
Det är underbart med gammla plagg, dom har ju en historia att berätta.
Mammas klänning har ju dansat runt på mina föräldrars bröllop, känt nervositeten, förväntningarna.
Burits av mamma på en av livets största dagar, jag måste fråga mer om det när jag träffar henne
nästa gång.
Jag har ju gjort en del brudar genom mina år som frissör och make-up artist, en del till och med två gånger... Det är ju en stor sak att få ta del av.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar