tisdag 15 april 2014

Tjuvlyssna!


Jag tycker att denna bild är så vacker, jag vill bara byta plats med henne.
Sitta där med mitt fluffiga täcke och se solen gå upp, med naturen som bästa granne.
Bredvid står det en liten timmerstuga som är så där vackert bohemiskt inredd.
Ta ett dopp i den lilla sjön, strosa runt och njuta av det som dagen ger.

Jag sitter och smyglyssnar på ett samtal som sker bakom mig här på fiket, en kille som pratar med sin vad jag skulle personliga coach. Det är ett spännande samtal om relationer eller rättare sagt en avslutad rellation.... Att bli dumpad!
Hur vi resonerar runt det och hur man kommer vidare, riktigt spännande...
Hur vänner tar ställning och måste man välja sida och hur blir det när man träffar någon ny
Den äldre mannen som är coach berättar om hur det har varit i hans liv.
Jag känner mig lite dum som försöker se upptagen ut men jag kan inte sluta lyssna.

Livet är inte lätt alla gånger men det är härligt! och motgångar möter uppgångar och det är där vi lär oss uppskatta dess olikheter. Vi har möjligheten till förändring, utveckling mm men tänk vad svårt det kan vara att våga bryta gammal mönster och vanor, rädda för vad andra ska tycka och tänka med bekostnad av oss själva.  Nej nu ska jag lyssna vidare....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar